Graskaasactie is een succes

De BBZ wilde de mooiste tijd van het jaar niet ongemoeid voorbij laten gaan. Het promotieteam van de BBZ zette een succesvolle graskaasactie op touw. Zon, glanzend en wuivend gras met daarop Hollands trots. We zijn trots op onze producten en dit hebben we weer laten zien in de Boerengraskaascampagne.

De winkels die meegedaan hebben of op dit moment nog meedoen met deze actie, kregen een actiepakket thuisgestuurd. Diverse posters en graskaarten. Grassen, grassen, grassen! Bij aankoop van een stuk graskaas kreeg de consument een graskaart. Hierop stonden drie open te krassen vakjes. Bij drie koeien ontvangt de consument een prijs uit de winkel zelf. Bij drie melkbussen heeft men de hoofdprijs te pakken! De hoofdprijs is een dinerbon. Inmiddels zijn er twee dinerkaarten uitgereikt. Wie weet valt er binnenkort nog een hoofdprijs bij een boerderijwinkel!

De actie is uitgezet via de handel en ook naar de BBZ-leden. Van de leden hebben 23 boerderijwinkels zich aangemeld. Via de handel en hun verkooppunten hebben er nog eens meer dan 400 winkels meegedaan. Voor de winkels die zich aangemeld hadden voor de Facebook-actie werd door VRHL een advertentie gemaakt. Deze advertentie werd geplaatst op het Facebook-account van Boerderijzuivel, de winkel van de kaasboer werd hierin getagd. De advertentie werd geplaatst in de omgeving van de betreffende kaaswinkel. De advertentie was daardoor zichtbaar in het dorp of wijk rondom de locatie van de winkel. Daarnaast kon de boerderijwinkel de advertentie op de eigen tijdlijn plaatsen.

De resultaten van de boerderijwinkels zijn nu van twee weken bekend, 18 tot en met 31 mei. De actie loopt nog door. Per bedrijf waren er circa 70.000 weergaven op social media. De deelnemers ontvangen de individuele resultaten na afloop van de actie per mail.

Op de foto: Een klant van De Lange Hoeve in Genderen viel in de prijzen. Mieke van den Heuvel van De Lange Hoeve reikte de prijs uit.

Reacties zijn gesloten.