Booij Kaasmakers begint met online kaasabonnement

Kaasliefhebbers kunnen vanaf begin november een online kaasabonnement afsluiten bij Booij Kaasmakers in Streefkerk. Het abonnement biedt klanten de keuze in het soort kaas, gewicht en hoe vaak ze het bezorgd krijgen. Elke maand is het abonnement opzegbaar en er is de mogelijkheid om bij te bestellen uit de webshop.

“We hopen hiermee in te springen op de behoefte aan goed eten, maar dat wel op een gemakkelijke manier te verkrijgen is die weinig tijd kost”, vertelt Marijke Booij. “Ik merk zelf ook dat we goed willen blijven eten, maar minder de deur uitgaan naar veel verschillende plekken. Op deze manier is dat goed mogelijk.”

Idee van klanten

Het idee voor het kaasabonnement ontstond door suggesties van klanten. “De coronacrisis betekende voor ons, zoals voor zoveel bedrijven, een grote hap uit de omzet”, aldus Marijke. “Onze winkel in Rotterdam, in de Fenix Food Factory, was in verbouwing, de vijftig á zestig restaurants die kaas afnemen gingen dicht, de toeristen kwamen niet meer naar de kaasboerderij en de markten mochten ook niet.” Dat zorgde voor veel omzetverlies. Om dat te beperken werd na de eerste corona-persconferentie op 15 maart de online verkoop via de webshop beter op poten gezet en werd kaas bij klanten thuisbezorgd.

Later kreeg Booij Kaasmakers van klanten de vraag: kunnen we niet gewoon elke twee weken dezelfde kaas ontvangen? Daarmee is het bedrijf aan de slag gegaan en het resultaat  is Booij’s Kaasabonnement.

Foto: Booij Kaasmakers

Reacties zijn gesloten.