Verkiezing Groene Hart Streekproduct begint in restaurants

Bezoekers van vier restaurants in het Groene Hart kunnen van 15 oktober tot en met 24 november mee bepalen welke producten in aanmerking komen voor de titel Groene Hart Streekproduct 2019.

De vier restaurants stellen een viergangenmenu samen waarin per gang één of meer streekproducten uit het Groene Hart zijn verwerkt. Klanten van de restaurants kunnen aangeven welke gang hen het best is bevallen. Na 24 november zal een professionele jury zich over vier door de klanten gekozen gangen buigen; daaruit komt dan het Groene Hart Streekproduct 2019 naar voren.

De vier deelnemende restaurants zijn Brasserie Springer in Schoonhoven, Restaurant De Watergeus in Noorden, De Limonadefabriek in Streefkerk en en Restaurant Jean Marie in Gouda. Deze restaurants zijn al vertrouwd met het verwerken van streekproducten van onder ander de ruim dertig producenten die zijn aangesloten bij de Groene Hart Coöperatie.
De verkiezing van het Groene Hart Streekproduct van het jaar wordt voor de elfde keer georganiseerd, dit jaar door Stichting Groene Hart. Hoogvliet Supermarkten, die de producten van de Groene Hart Coöperatie in de schappen heeft, maakt de verkiezing financieel mede mogelijk.

Op de foto: De vertegenwoordigers van de deelnemende restaurants, v.l.n.r.: De
Limonadefabriek, Brasserie Springer (tweemaal), De Watergeus en Jean Marie.

Foto: Stichting Groene Hart

Reacties zijn gesloten.