‘Waardering van klant geeft meeste energie’

Pauline en Henk Beunk van Reggezuivel in het Twentse Notter stuurden vier producten in voor de Cum Laude Awards Zuivel en Zachte kaas op 1 oktober op de Vakbeurs Foodspecialiteiten. Voor drie producten kregen ze een gouden award. “Het was overweldigend”, zegt Pauline in De Zelfkazer.

De klanten van Reggezuivel reageerden enorm enthousiast, stuurden kaartjes en bloemen.
“Van de waardering van onze klanten krijgen we de meeste energie”, aldus Pauline. “Ze waarderen het verhaal achter de producten. Wij vertellen dat verhaal graag, ook om bij te dragen aan een positief imago van de hele melkveesector. Mensen mogen de stal in en zijn vaak positief verrast over de ruimte en de frisheid in de ligboxenstal en over de melkrobot.”

Niet zomaar lekker genoeg

Wat is het geheim van de familie Beunk? Waardoor kregen ze driemaal goud? Henk: “Goede melk is de basis. We voeren onze 115 koeien relatief veel ruwvoer en weinig krachtvoer. In het weideseizoen lopen ze buiten. Maar we zijn niet anders gaan boeren toen we begonnen met zuivel maken. Wel zijn we extra gaan letten op de hygiëne in de stal en bij het melken.”
Bij de zuivelbereiding is goede hygiëne ook een voorwaarde. Daarnaast vindt Pauline een product niet zomaar lekker genoeg; kwaliteitsverbetering is nog steeds gaande. “We proeven veel en hebben verschillende zuursels geprobeerd. Ik pas de bereidings­wijze aan als ik dat nodig vind: iets korter of langer roeren, de temperatuur wat omlaag of omhoog … Ik houd precies bij wat ik doe. En nog regelmatig vraag ik om advies, ook aan klanten.”

Het hele artikel ‘Waardering van klant geeft energie’ staat in De Zelfkazer van december.

Foto: Arie Kraak

Reacties zijn gesloten.