Gemeenten tekenen intentieverklaring Cheese Valley

De gemeenten Gouda, Woerden, Bodegraven-Reeuwijk en Krimpenerwaard hebben op 27 november een intentieverklaring ondertekend voor een gezamenlijk vervolg van het project Cheese Valley, waarmee kaas in het Groene Hart op de (internationale) kaart moet worden gezet. NBTC Holland Marketing helpt de gemeenten daarbij.

Cheese Valley ontstond na een bijeenkomst in maart van dit jaar, waar de vier gemeenten en stakeholders (onder wie kaasboeren en kaashandelaren) bij elkaar kwamen om te praten over een gezamenlijke missie: kaas op de kaart zetten (voor buitenlandse toeristen en afnemers). Volgens de gemeenten is Cheese Valley een waardevol project voor de stakeholders; zij worden uitgenodigd om samen met de gemeenten aan de slag te gaan om Cheese Valley op de kaart te zetten met concrete activiteiten.

Buitenlandse journalisten

De eerste activiteit om Cheese Valley te promoten was het organiseren van een persreis voor buitenlandse culinaire journalisten. In het artikel ‘Kaas als toeristische trekker’ in het decembernummer van vakblad De Zelfkazer (verschijnt op 8 december) vertelt Champ Bouwman van NBTC Holland Marketing dat er vijftien journalisten naar Nederland kwamen. “De gemeenten hebben een programma voor hen opgesteld. De journalisten bezochten onder meer het nieuwe Kaaspakhuis in Woerden en de Waag in Gouda.” Ook gingen ze langs bij Kaasboerderij de Graaf in Bodegraven en Kaasboerderij Schep in Bergambacht.

Inhaken

Kaasboerderijen die willen inhaken op Cheese Valley, kunnen dat te kennen geven bij de lokale promotieorganisaties, zoals de VVV-kantoren en Woerden Marketing, zegt Bouwman. Die kunnen ervoor zorgen dat de mogelijkheden voor bezoekers in Cheese Valley goed ontsloten worden.

Op de foto: De ondertekenaars v.l.n.r. Jan-Leendert van den Heuvel (Bodegraven-Reeuwijk), Dilia Blok (Krimpenerwaard), Daphne Bergman (Gouda) en Inès Wesselingh (Woerden).

Foto: Gemeente Gouda

Reacties zijn gesloten.