Nieuw platform voor ‘andere en betere’ producten

In mei 2017 lanceert de Merkencorporatie het nieuwe crossmediale platform hetkanandershetkanbeter.nl (pdf). Met dit nieuwe platform willen initiatiefnemers Edwin Palsma en Jan Peter van Doorn consumenten laten zien dat er andere en betere producten op de markt zijn: ‘producten van de kleinere maker, gemaakt met aandacht en bevlogenheid’.

Het doel van Palsma en Van Doorn is dat de producten van ‘kleine makers’ gevonden en gekocht worden door consumenten, maar uiteindelijk ook op het schap bij de supermarkt komen en blijven.
Het nieuwe platform zoekt ‘kleine makers’ die willen meedoen met hetkanandershetkanbeter.nl. Er komt onder andere een consumentenwebsite waarop elke maker de ruimte heeft om zich uitgebreid voor te stellen en de consument te laten zien door wie en waar het product wordt gemaakt. Met één muisklik komt de consument terecht in de webshop waar de producten direct te bestellen zijn. Indien gewenst kan hier ook verwezen worden naar de eigen website.

Samen

Volgens Palsma en Van Doorn is het van belang dat kleine makers sámen duidelijk maken aan de consument  dat het belangrijk is om meer eisen te stellen aan de kwaliteit van de producten die men dagelijks eet en aan de kwaliteit van de makers van deze producten. “Als we gaan samenwerken kunnen we de consument duidelijk maken waar het werkelijk om gaat.”

Lid worden

Bedrijven en ondernemers kunnen lid worden van hetkanandershetkanbeter.nl. Een basislidmaatschap kost 250 euro per maand. In dat lidmaatschap zitten: een plaats op de website, een plek in de consumenten-app, het versturen van persberichten over het product van de maker, berichten op sociale media, algemene promotie, deelname aan lezingen/workshops, toegang tot app voor contact met andere deelnemers.
Voor vragen/aanmelden kan contact opgenomen worden met Edwin Palsma, 06 50 90 92 96, palsma@merkencorporatie.nl of Jan Peter van Doorn, 06 55 81 30 81, vandoorn@merkencorporatie.nl.

Reacties zijn gesloten.