Het Kaasmerk wil kaasapp ontwikkelen

Het Kaasmerk in Leiden wil een app ontwikkelen waarmee klanten van kaasspeciaalzaken en boerderijwinkels extra informatie kunnen krijgen over de kaas die ze hebben gekocht. Door een datamatrixcode op de kaas te scannen met hun smartphone, zouden consumenten bij die informatie terecht moeten komen.

Via de app kan achterhaald worden om wat voor kaas het precies gaat (bijvoorbeeld GTS Boerenkaas of Cum Laude-kaas), wie de producent is en op welke plekken de kaas verkocht wordt. Ook kunnen menusuggesties worden gedaan en tips voor het combineren van de kaas met bijvoorbeeld wijn, bier of thee. Ook biedt de app mogelijkheden voor promotie van kaas richting de consument.

Het Kaasmerk gaat een werkgroep oprichten met kaasspecialisten, boerenkaasmakers en consumenten voor de verdere uitwerking van de app.

Op de foto: Jos Putker van Het Kaasmerk presenteerde zijn plannen 15 februari op boerderij De Groote Voort.

Foto: Regina Pas

Reacties zijn gesloten.